Här ska ni lämna era kommentarer!
Titta lite närmare på följande avsnitt i texten och skriv dina funderingar kring följande frågor
Dissad snubbe Exemplet "Dissad snubbe" handlar om en kille. Omedvetet tänker vi ofta bara på att flickor kan råka illa ut på nätet.
1) Varför tänker vi så?
2) Det finns många killar som lägger ut utmandande bilder på sig själva, men det talas det inte lika mycket om. Får det samma konsekvenser? Varför/Varför inte?
Nu kan jag inte ens låtsas för mamma1) Har du egna konton och egen chat?
2) Vet personalen i så fall vad som skrivs där?
3) Vat du vad som skrivs där?
4) Bör det finnas "frizoner" som inte andra (elever/lärare/föräldrar) kan se?
Jag hatar att läsa böcker1) Var går egentligen gränsen för fusk?
2) Tycker du att det är OK att klistra in text för att sedan gå in och ändra?
3) Vem är det egentligen man lurar när man fuskar, läraren, sig själv eller sina klasskamrater?
När du har svarat på dessa frågor, gå in i vårt gemensamma diskussionsforum kring WoW/namn i den virtuella världen.
Hälsningar, Sonja
PS:
glöm inte att alltid skriva namn!/ds