Här ska ni lämna era kommentarer!
Titta lite närmare på följande avsnitt i texten och skriv dina funderingar kring följande frågor
Fan vilken fest det var igår hemma hos Emma
1) Vad ska personen i texten göra nu? Spelar det någon roll om det är en tjej eller kille?
2) Om du kom över pinsamma bilder på någon, skulle du då skicka dem till dina kompisar?
3) Vad skulle du göra om personen som skrivit texten var din kompis?
Jag har bytt nummer, men det fortsätter ändå
1) Vad tycker du om att det inte går att spåra anonyma SMS om man inte polisanmäler ärendet?
2) Är anonyma SMS en tjänst som teleoperatörerna borde ta bort?
Det är inte djurens fel
1) Kan du se att det är en bluff, och i så fall hur?
2) Skulle du gå på en liknande annons om den fanns i en tidning?
3) Vad tycker du om att spela på känslor i liknande (riktiga) annonser?
När du har svarat på dessa frågor, gå in i vårt gemensamma diskussionsforum kring WoW/namn i den virtuella världen. Hälsningar, Sonja
PS: glöm inte att alltid skriva namn!!!!!/ds
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

26 kommentarer:
Hej Sonja, nu har jag fattat :P //Matilda
xD
Hej, e de nån som fattar?//Matilda :P
Oskar är en mupp. (:
Ok, hehe xD
Det har ingen som helst roll om det är en tjej eller kille lika pinsamt för båda! /Emma o Matilda
jag hade inte skickat bilderna till någon! /Emma
Nej, Absolut inte, gud vad taskit!/Matilda
Jag hade nog tröstat om det hade vart en nära vän, den personen måste må jättedåligt! /emma
Ja, fast vad ska man säga, liksom?/Matilda
det är jättedåligt! /emma
Ja, man vill ju veta vem som e taskig! /MAtilda
Ja, jag tror dom till och med har tagit bort den tjänsten för ganska längesen. Annars borde dom göra det! eMMA
Ja, de borde dom ha gjort, annars kan man ju mobba vem som helst!/MAtilda
Roligt att se att så många är på gång.Det är roligt att läsa era inlägg. Kämpa på!
De e klart att man ser att det är en bluff! De ber om MKT pengar, en vanlig insamling ber om vilka pengar som helst! /Matildar
Nej, jag skulle inte skänka pengar till en okänd "organisation", bara till sånna som : "Rödakorset, Barncanserfonden, rosabandet" eller liknande! /Matilda
Det har du rätt i men man kan ju aldrig veta! Eller?? /emma
Jag tycker att det är VÄLDIGT dåligt att spela på andras känslor, och få folk att skänka sina pengar, utan att det blir nåt bra av det! Piss, tycker jag!!! /Matilda :P xD mwahaha xD
Jag vet faktiskt inte, det ropå om det hade vart en känd orgnisation håller med dig Matilda, //emma
Helt dummt, knäppt man måste ju typ ha nån koll på vad man skänker till. /emma
Fan vilken fest det var igår hemma hos Emma:
1. Jag tycker att hon ska leta efter bilderna innan det sprids på internet. Jag tror att det är fler som vill lägga ut bilder på tjejer än på killar eftersom dem inte alltid vågar göra det med bilder på killar.
2. Nej, det skulle jag inte eftersom det skulle vara oschyst mot den jag gör det mot och jag skulle kunna råka ut i trubbel.
3. Jag skulle hjälpt min kompis att leta
efter bilderna och om vi inte skulle få tag på dem så skulle jag sökt upp personen som spred bilderna och ta ett snack med honom. :D
Jag har bytt nummer men det fortsätter ändå:
1. Jag tycker att det är dåligt eftersom man kan få otrevliga meddelanden hela tiden och man kan inte veta vem det är om man inte polisanmäler.
2. Det går inte att skicka anonyma sms längre.
Det är inte djurens fel:
1. För att dem ber om mycket pengar istället för att man får skänka så mycket pengar man vill.
2. Nej, jag skulle inte vilja skänka pengar till djur med cancer och så är jag inte så lättlurad. :P
3. Jag tycker att det är dåligt att spela på känslor när annonsen är falsk.
//Oskar
Vilka bra kommentarer Oskar // Emma
Citat: Det har ingen som helst roll om det är en tjej eller kille lika pinsamt för båda! /Emma o Matilda
- Jo, asså jag tror att mer killar vågar lägga ut bilder på tjejer än tvärtom faktist:P
//oskar
Fan vilken fest det var igår hemma hos Emma
1) Att hon tar reda på personerna som tagit kort på henne och om hon har tur så kanske hon hinner ta bort bilderna ifall det är från mobilen eller ja vad som helst typ. xD Ja lite kanske.. men jag kmr nt på vrf.. xD
2) Nej det skulle jag nt.
3) Självklart skulle jag först säga det till kompisen och sedan försöka hitta personen som la ut bilderna..
Jag har bytt nummer, men det fortsätter ändå
1) Jag tycker det är dåligt, asså jag menar varför ska man vara "okänd" liksom ? :'o
2) Ja det tycker jag verkligen .. ^^
Det är inte djurens fel
1)Asså jag tkr inte att det ser så bluff ut, vi har ju dålig miljö så.. 2) Nej inte direkt, asså jag skulle föredra internet ..
3) -
// Ywånne. (:
Skicka en kommentar