onsdag 17 oktober 2007

Grupp 4: Lill-Carro, Heda, Johannes, Simon, Linnéa, Rebecka

Här ska ni lämna era kommentarer!
Titta lite närmare på följande avsnitt i texten och skriv dina funderingar kring följande frågor

Dissad snubbe
Exemplet "Dissad snubbe" handlar om en kille. Omedvetet tänker vi ofta bara på att flickor kan råka illa ut på nätet.
1) Varför tänker vi så?
2) Det finns många killar som lägger ut utmandande bilder på sig själva, men det talas det inte lika mycket om. Får det samma konsekvenser? Varför/Varför inte?

Nu kan jag inte ens låtsas för mamma
1) Har du egna konton och egen chat?
2) Vet personalen i så fall vad som skrivs där?
3) Vat du vad som skrivs där?
4) Bör det finnas "frizoner" som inte andra (elever/lärare/föräldrar) kan se?

Jag hatar att läsa böcker
1) Var går egentligen gränsen för fusk?
2) Tycker du att det är OK att klistra in text för att sedan gå in och ändra?
3) Vem är det egentligen man lurar när man fuskar, läraren, sig själv eller sina klasskamrater?



När du har svarat på dessa frågor, gå in i vårt gemensamma diskussionsforum kring WoW/namn i den virtuella världen.

Hälsningar, Sonja
PS: glöm inte att alltid skriva namn!/ds

42 kommentarer:

Anonym sa...

Jag bara titta förbi, undra vad vi ska göra här??

Anonym sa...

grupp1 äger

Anonym sa...

fuck the goverment

Anonym sa...

Våran grupp är bäst!!! asså jag kommer nog inte skriva här innan kl 13.00 jag tror jag ska göra det här hemma!//heda

Anonym sa...

lill-carro säger:
jag förstår nog nu hihi. går alla in samtidigt hät eller??
namnet däruppe verkar bra tycker jag, eller vad tycker ni??

Anonym sa...

jag är redo, ska bara äta upp min mat och läsa klart wow grejen!

Becka

Anonym sa...

tiden e lite fel, kl är just nu 12.08...

Jag igen (Becka)

Anonym sa...

de e lillen, klockan e 12,36 är klar att sätta igång

Anonym sa...

e alla inne?? vad skulle man ha den sista grejen till?? den vi fick i skolan?? allt står väl i livstid eller vad det hette eller???

Anonym sa...

Dissad snubbe
Jag tror att man tänker mest på tjejer eftersom de flest pedofiler e män, alltså om man blir våldtagen är det ju tjejen som drabbas (får barn) därför är det inte så många kvinnor som våldtar. Man tänker att jag folk på nätet och i verkligheten e samma grej men nej! I verkligheten blir man våldtagen på internet kan man ju inte bli våldtagen precis...

Nu kan jag inte ens låtsas för mamma!
1. Jag har msn, men ingen blogg.
2. Jag vet inte om lärarena kan se vad vi skriver men de kan se om vi är innne på vissa sidor eller så.
3. Vad jag vet skrivis inget fult.
4. Ja, det bör finnas frizoner. Men jag menar, man har ju inget privat på en offentlig dator!

Jag hatar att läsa böcker
1. Fusk är ju när man tagit hjälp av någon!
2. Det är okej att skriva liknande, ja om det inte står att man ska hitta på ett eget svar. Alltså det är okej om ska leta fakta...
3. Man lurar sig själv, eftersom man tror att det är jättebra att man fick MVG genom fusk. Man kan ju inte fuska på jobbet i framtiden! Man lurar kanske kompisarna om man kolla av...

Becka kl. 12.43

Anonym sa...

wow grejen ska vi svara på i ett annat forum eller vad det heter..

Anonym sa...

vart e heda, johannes, simon och linnea? jag e redan klar

Becka

Sonja sa...

Roligt att se att så många är på gång.Det är roligt att läsa era inlägg. Kämpa på!

Anonym sa...

jag håller helt me dig becka (får man kalla dig för det??) jag vet inte heller va de är.
är jag klar nu då eller??:D

lill-carro

Anonym sa...

kalla mig Becka

Becka

Anonym sa...

asso, man ska svara på alla frågor och sedan diskutera med varandra...
svårt?

Becka

Anonym sa...

Dissad snubbe
1.Jag tror att man tänker att det alltid ska vara tjejer som råkar illa ut på internet för att det är alltid
dom som man hör om.Att killar blir
drabbade är inte lika vanligt men
det händer ju.
2.Det finns kanske inte lika mycket kvinnliga pedofiler som manliga så
där för kanske det inte blir på samma
sätt riktigt.

Nu kan jag inte ens låtsas för min mamma
1. jag har msn, men ingen egen chat
2.ja vet inte.
3.jag vet inte allt som skrivs.
4.Ja det tycker jag.

Jag hatar att läsa böker
1.Om man tar allt från någons annans arbete är det fusktycker jag.men om man kanske tittar och sedan omställer orden och gör det till sitt egna arbete.
2.Jag vet inte, det beror på hur mycket man kopierar och sen kanske läraren inte tycker det är ok och då är det ju inte så roligt.
3. Jag tycker man lurar allihop.Man lurar ju läraren att man är bättre än man är.Och man är ju inte särskilt snäll mot klasskompisarna
heller för dom har ju arbetat. Och man lurar sig själv att det är bättre att fuska. Men det är det ju inte man förlorar ju bara själv på det, man lär ju sig inget av det.
Linnea

Anonym sa...

Jag är också klar Becka.
Linnea

Anonym sa...

bra du kan vi börja

Anonym sa...

Hehe, jag håller med dig linnea om typ allt =)

Becka

Anonym sa...

hihi,, hej allihop jag har inte åkte hem så det tog lite längre tid än vad jag trodde men nu är jag här i alla fall..

//Heda

Anonym sa...

man tänker ju oftast på "konstiga gubbar" när man säger "pidofiler" för att det e ju oftast att det är män som lurar tjejer(ungre flickor).. man har inte hört så många tjejer göra sånt ,, typ försöka lura andra killar för dem ska klä av sig framför cameran eller så,, det så vidrigt att män inte kan skaffa sig andra kvinnor i sin egen ålder och låta tjejer vara ifred,, fast ibland är det vissa tjejernas fel för att dem lägger ut vissa konstiga bilder på sig själva.

//Heda

Anonym sa...

Killar blir inte utsatta för så mycket för att många tjejer/kvinnor är narmala,, jag skojjar lite,,...
men asså det e ju för att vad kan kvinnor göra till pojkar,, män kan vålta tjejer eller så men vad kan kvinnor göra,, ja, kanske kvinnor också våltar men det e inte samma sak ju,,

Heda

Anonym sa...

håller mig dig heda!!
Becka

Anonym sa...

tack becka :)

Anonym sa...

Dissad snubbe

1. man tänker kankse mest på tjejerna för eftresom de pedofiler man vet är män, så ger de sig på tjejerna.
2. tjejer är mer speciella än killar.:D


Nu kan jag inte ens låtsas för mamma!

1. har msn och lunar
2.jag hoppas inte det!!!
3. på mitt konto vet jag väl det eller??
4. Ja, det borde faktist finnas "frizoner". jag skriver faktist typ som lite dagbok på min dator, jag slår ihjäl den som går in olovande på min dator!!!!


Jag hatar att läsa böcker

1. Fusk är när man t.ex. typ hämtar saker från intrenet och sätter dit sitt eget namn där i stället.
2.ja det tycker ja.( hehe det har jag gjort själv...:)) fast bara om man säger vad man har hämtat det ifrån så...
3. sig själv.



Lill-Carro:D

Anonym sa...

e man klar nu??

Lillen

Anonym sa...

Nu kan jag inte ens låtsas för mamma.
1) Ja jag har msn, lunar och en konta på pussas.se.

2) Jag vet inte om dem vet jag har inte tänkt på det mn jag vet att man kan anmälla nån om man skrivit nåt dumt på lunarstorm,,

3) Jag vet bara vad jag skriver till andra och vad dem skriver till mig!

4) Ja det bör finnas frizoner tycker jag.

Anonym sa...

vem skrev det sista?
lill-carro, vi ska komentera varandras komentarer också och skriva något på WoW bloggen..

Rebecka

Anonym sa...

Jag hatar att läsa böcker.
Man kan ju söka fakta på internet man kan ju ta lite från andra men man ska inte skriva av någon annan. Man lär sig inget på det, tycker jag,.

2) nej jag tycker inte attd et är ok,, men det beror också på vad det är för text.

3) Man säger ju att man lurara sig själv, det kanske e å också men asså det jag tycker e att man lär sig inget och man slösar tid i onödan när man faktiskt kan lära sig allt det på samma tid,, bara man tränar på rätt sätt och söker fakta på olika platser.. Man behöver ju det i framtiden,, inte allt kanske men det mesta.

Anonym sa...

Jag hatar att läsa böcker.
Man kan ju söka fakta på internet man kan ju ta lite från andra men man ska inte skriva av någon annan. Man lär sig inget på det, tycker jag,.

2) nej jag tycker inte attd et är ok,, men det beror också på vad det är för text.

3) Man säger ju att man lurara sig själv, det kanske e å också men asså det jag tycker e att man lär sig inget och man slösar tid i onödan när man faktiskt kan lära sig allt det på samma tid,, bara man tränar på rätt sätt och söker fakta på olika platser.. Man behöver ju det i framtiden,, inte allt kanske men det mesta.

//Heda

Anonym sa...

Nu kan jag inte ens låtsas för mamma.
1) Ja jag har msn, lunar och en konta på pussas.se.

2) Jag vet inte om dem vet jag har inte tänkt på det mn jag vet att man kan anmälla nån om man skrivit nåt dumt på lunarstorm,,

3) Jag vet bara vad jag skriver till andra och vad dem skriver till mig!

4) Ja det bör finnas frizoner tycker jag.

//heda

Anonym sa...

kej, jag håller med om det mesta. Killarna kommer väl blogga typ vid midnatt eller så så vi får strunta i dem
:P

Rebecka

Anonym sa...

är någon inne
linnea

Anonym sa...

alla förutom killarna e klara :P

Becka

Anonym sa...

...så alla har typ gått.

Becka

Anonym sa...

Jag håller också med alla,, om allt,, Men simon och johannes verkar ju inte anstränga sig särskilt mycket för den här sakens skull!

Anonym sa...

nej jag e fortfarande här :)

heda

Anonym sa...

Ja men jag tycker ni hade skrivit bra grejer.
linnea

Anonym sa...

man tackar...
*bugar*

Rebecka

Sonja sa...

Bra jobbat, tjejer!
Killarna har också jobbat, men de har skickat sina resultat via epost istället. Vet inte riktigt varför, men jag kommer att lägga in de här så att ni kan läsa och kommentera vad de skrev.

Sonja sa...

Här kommer Johannes och Simons inlägg:


WOW flexstudier

Dissad snubbe

1. Han såg att dom hade satt upp naken bilder på han och hans flickvän hade gjort slut så,liksom han kändes verklig en dissad snubbe.

2. Det blir mer konsekvenser när flickor lägger ut bilder på själv.

Nu kan jag inte låtsas för mamma

1. Jag har eget MSN
2. Dom håller inte koll på alla.
3. Typ inte.
4. Det tycker jag att det ska finnas.

Hatar att läsa böcker

1. När man skriver av andras texter tex.

2. Nej det tycker jag inte.

3. Man lurar sig själv och ingen annan.


//Johannes//och Simon