torsdag 18 oktober 2007

WoW - Namn i den virtuella världen




Här kommer några frågor till WoW-texten:
Hur gör ni när ni ska hitta på namn till chat-sidor etc.?
Blir man mer intresserad i personer som har ett spännande namn?
Avslöjar påhittade namn någonting om hur personen är i verkligheten?

Du behöver inte svara på alla frågor! Man skriv gärna någon fundering kring den virtuella världen och glöm inte att skriva ditt namn!

mvh Sonja

26 kommentarer:

Anonym sa...

Första gången hette jag bara Rebecka sen så försökte jag heta "Skrivare" men det gick inte, till slut kom min kompis på ett namn som lät riktigt bra!
Jag tycker man blir mer intresserad, om någon har ett ett roligt namn som ApBanan tror man att personen e rolig och om den heter Simsis tror man att personen bara ääälskar sims...
Vissa på hittade namn avslöjar ju, t.ex. HarryPotter2378 (Harry Potter fan) eller LongJump (Gillar att hopppa längd hopp) men "Crycker" avslöjar ju nästan inget alls!

Rebecka

Anonym sa...

se45y7

Sonja sa...

Visst är det roligt att fundera över passande namn tillsammans med kompisar, Rebecka!

Anonym sa...

Blir man mer intresserad i personer som har ett spännande namn?
Ja, kanske...
Avslöjar påhittade namn någonting om hur personen är i verkligheten?
Det kan göra det, tex, om man heter "UrbansBalle" så är man väldigt omogen, kanske en omogen kille, men om man heter "TheDarkForest" så blir man lite mer intresant, och kanske skulle det passa lite mer till WoW :) /Matilda E 7a :P

Anonym sa...

Jag tycker det är roligast att hitta på namn med kompisar. Lite avslöjar väll namnen! Men inte allt det är ju ganska intressant och veta vad alla heter. Och vilka knäppa namn kan ha. Emma N i 7a :)

Anonym sa...

Jag stör på mig typ sona här namn "gfhgdyusi" tex. men inte typ som "gunes" eller typ valiga namn. //simon O johannes

Anonym sa...

Jag är otroliigt dålig på att komma på namn men jag håller med er allihopa. Det är rätt kul att fundera. jag tyckte Matildas teori om att det namnet man hade sa väldigt mycket om hur man var i värkligheten vad jätte bra. Håller absolut med henne (: // amanda

Anonym sa...

Håller med er det är ju typ jättejobbigt när någon har sådanna jobbiga namn! /emma

Anonym sa...

det brukar väl vara så att man försöker ta nått namn nära sitt eget eller ett nemn på någonting man gillar. näe jag tycker inte att man blir mer intreserads av nån bara för att den har ett spännande namn, iaf inte mer n i någon annan.
lill-carro

Anonym sa...

Det är roligt att se vad andra heter , så får man kanske lite inspiration av dom . :) haha. Men man får ju isåfall ändra om i namnet så att man inte har samma som en annan . :P Jag har inte spelat WOW själv så jag vet inte så mycket om vad jag kan skriva, eller vilka namna mankan ha. xD haha , ;)

// Anna Johansson '

Anonym sa...

Namn som man kommer på har ju mycket med personlighet att göra,, men ibland kommer man bara på utan att tänka, t.ex när jag skulle skaffa mig nu msn, jag satt med en kompis inget av alla olika namn funkade sen tog min kompis över hon skrev bad.girl.haha@hotmail.com det gick,, men jag tycker inte att dt passar mig precis :p,, men det e många som säger att det passar mig,, men att skriva fsj556dd är liksom lite udda för att det har ju inget gemesamt med själva personen,, eller jo varje bokstav kan ju stå för nåt ord eller så men andra fattar ju inte det..

Anonym sa...

Namn som man kommer på har ju mycket med personlighet att göra,, men ibland kommer man bara på utan att tänka, t.ex när jag skulle skaffa mig nu msn, jag satt med en kompis inget av alla olika namn funkade sen tog min kompis över hon skrev bad.girl.haha@hotmail.com det gick,, men jag tycker inte att dt passar mig precis :p,, men det e många som säger att det passar mig,, men att skriva fsj556dd är liksom lite udda för att det har ju inget gemesamt med själva personen,, eller jo varje bokstav kan ju stå för nåt ord eller så men andra fattar ju inte det..

//heda

Anonym sa...

Det är klart att namnet visar väldigt mycket vad man är för person. Det är säkert viktigt för de som spelar WOW att ha ett bra namn, om jag skulle göra det skulle jag nog också sitta och fundera länge på vad jag skulle "heta".. / elin ed ., ^^

Anonym sa...

håller me elins teori xD^^


Karan Madan

Anonym sa...

namnet visar väldigt mycket vad man är för person. Det är säkert viktigt för de som spelar WOW att ha ett bra namn, om jag skulle göra det skulle jag nog också sitta och fundera länge på vad jag skulle heta ©

Dr.K.Madan ©

Anonym sa...

Du har så rätt Karan så rätt

Anonym sa...

Du har så rätt Karan så rätt

Ante

Anonym sa...

vadå ante ? xD

Anonym sa...

När jag ska hitta på ett namn på chattsidor så tänker jag på någon favorit-artist/idrottare eller liknande och så tänker jag på nånting som har med den att göra.

Man blir mer intresserad av någon som heter något fornnordiskt än någon som bara heter sitt namn.

Jag tycker att påhittade namn kan avslöja rätt mycket, typ om man har bra fantasi eller om man är intresserad och skicklig på spelet.

Anonym sa...

//oskar

Anonym sa...

Citat: Jag stör på mig typ sona här namn "gfhgdyusi" tex. men inte typ som "gunes" eller typ valiga namn. //simon O johannes

- Ja det är bara jobbig när någon heter så, det förstör spelkänslan lite.

Anonym sa...

meh, ja glömmer att skriva namn hela tiden:P // oskar

Anonym sa...

Jag försöker komma på något namn bara, är inte så svårt. Ja, jag tycker att man blir mer intresserad av en person ifall den har ett bra namn. Ifall den har typ "Gajrkfokr" eller nåt sånt. Så är det säkert en noob eller något.



/Christoffer

Anonym sa...

Jag håller med Simon & Johannes, man stör sig på sådana namn som "Kgarjkgt" eller något liknande.

/Christoffer

Anonym sa...

Jag håller även med Elin.

/christoffer

haha xd

Anonym sa...

adda karanmadan_02@hotmail.com